En kvalitetsstandard på över 99,9 %
2022-04-07
En kvalitetsstandard på över 99,9 % är svårslaget i denna bransch. Att leverera en hög kvalitet åt slutanvändaren är en viktig förutsättning för att få förnyat förtroende från våra uppdragsgivare.

En stor del av vår verksamhet går ut på att boka resor åt människor som använder särskild kollektivtrafik och anropsstyrd trafik. Resenärerna som har rätt att nyttja dessa trafiklösningar har oftast inte möjlighet att använda den allmänna kollektivtrafiken, och vi vill bidra till att de får en smidig och fungerande vardag.
Förutom att 9 av 10 är nöjda eller mycket nöjda med mötet med oss levererar vi en hög tillgänglighet och snabba svarstider. Vi är stolta över att de som ringde till oss under 2021 i genomsnitt fick svar inom 27 sekunder, vilket kan jämföras med 112-samtal hos SOS-alarm som under 2021 hade en medelsvarstid på 15,4 sekunder. Att de bokningar som vi utför under samtalen dessutom blir rätt, trots komplexitet som finns inom denna verksamhet, är en viktig del i vårt kvalitetsarbete vilket har gett resultat som vi är mycket nöjda med. Under 2021 hanterade vi cirka 3,5 miljoner genomförda resor, varav endast 0,07 % innehöll något fel som uppstod vid bokningstillfället. En kvalitetsstandard på över 99,9 % är svårslaget i denna bransch!
Att leverera en hög kvalitet åt slutanvändaren är en viktig förutsättning för att få förnyat förtroende från våra uppdragsgivare. Nu har vi återigen fått nytt förtroende av Västtrafik för att leverera tjänsten ”Kund- och Resetjänst för Anropsstyrd trafik” vilket känns fantastiskt kul och bäddar för en spännande framtid, med fokus på ständiga förbättringar och en hög kvalitet.